Thursday, June 5, 2008

History / Sejarah

Sejarah korporat yg hebat

Kenali lifestyles

Peluang Lifestyles telah menjadi asas kejayaan bagi lebih daripada 250,000 orang dalam lebih daripada 30 buah negara. produk-produk unik ini telah membawa impak positif terhadap kehidupan para pengedar, keluarga, rakan-rakan dan komuniti di serata dunia. Lifestyles memiliki sejarah yang kaya dalam membantu
berjuta-juta orang hidup dengn lebih bahagia setiap hari.

1989

Pengasas dan pengerusi Lifestyles, David Debora telah merealisasikan impiannya dengan melancarkan biskut berserat tinggi di Kanada dan Amerika Syarikat.

1991

Lifestyles memulakan operasi di United Kingdom dan Eire, dan pengembangan
produk pertama berlansung dengan pelancaran vitamin dan mineral tambahan Life
Cycles.

1992

Intra, formulasi botani Lifestyles yang unik, telah diperkenalkan di Kanada,
Amerika Syarikat dan United kingdom.

1993

Lifestyles berkembang ke Lingkaran Pasifik dengan pembukaan Lifestyles Jepun
dan Lifestyles Pasifik Selatan (Australia dan New Zealand).

1994

Sistem DIET impian Lifestyles, suatu program pengurusan berat badan, muncul
buat pertama kalinya di Amerika Utara dan Eropah.

1995

Kapsul buah-buahan dan sayur-sayuran Life Cycles(kemudian dinamakan semula
sebagai Nutria) telah diperkenalkan dan vitamin Life Cycles dilancarkan di
Kanada.

1996

Produk penjagaan diri HARPER Botanicals dilancarakan di Eropah dan Amerika
Utara, dan pengembangan selanjutnya berlansung dengan pembukaan Lifestyles
Norway.Lifestyles Korea dan Lifestyles Asia Pasifik (Hong Kong).

1997

Lifestyles mewujudkan Majlis Penasihat Saintifik untuk menganalisis hubungan
antara sains dan alam semula jadi, dan untuk memiawaikan ramuan botani dalam
setiap produk. Lifestyles Barbados dibuka untuk perniagaan.

1998

Versi kapsul Intra dan Nutria dilancarkan, dan vitamin Life Cycles
diformulasikan semula.Pengedaran bermula di Israel, di samping itu Lifestyles
Republik Czech dan Lifestyles Asia Pasifik (Filipina) memulakan operasi.

1999

Lifestyles meraikan kejayaan 10 tahun dengan program pemasaran Lifebuilder
yang telah membantu para pengedar di 10 buah negara yang tersebar di serata
dunia untuk memperoleh pendapatan yang lebih tinggi daripada masa yang lalu.
Lifestyles Poland dimulakan, dan DIET impian yang serba baru muncul buat pertama
kalinya di Eropah dan juga Amerika utara.

2000

Dua daripada produk Lifestyles ditingkatkan dengan pelancran HARPER
Botanicals, iaitu dengan Bb6 dan Nutria dengan selenium. pertumbuhan global
Lifestyles diteruskan dengan pembukaan Lifestyles Eurao (Belanda),Lifestyles
Taiwan dan Lifestyles Thailand.

2001

Kit pengedar Lifestyles yang baru telah diperkenalkan, bersama-sama dengan
herba tambahan Vigor untuk lelaki dan Vigor untuk wanita. Lifestyles Malaysia
membuka pintunya, kapsul Intra dilancarkan di Filipina dan Nutria mula didapati
di Israel.

2002

Lifestyles Taiwan membuka pejabat kedua di Kaohsiung dan Lifestyles
Republik Slovak memulakan operasinya.Para pengedar melibat Kit mulakan
perniagaan anda (jump Start Your Business kit) dalam pasaran di seluruh dunia
buat kali pertamnya.

2003

Markas Lifestyles berpindah ke ibu pejabat yang tersergam indah di
Vaugan, Ontario, Kanada. Lifestyles Indonesia memulakan operasi;
Vigor untuk lelaki dan wanita dilancarakan di Israel; DIET impian diperkenalkan
di Filipina; Nutria muncul buat kali pertamanya di Poland, Republik Czech dan
Republik Slovak; HARPER Botanicals dilancarkan di Malaysia dan sistem CARD di
perkenalkan dalam setiap pasaran global Lifestyles.

2004

Para pengedar Lifestyles mengalu-alukan ketibaan sistem kejayaan
Lifestyles (Lifestyles success system), disamping itu
Ltihan Permulaan (Start up training) telah diperkenalkan di Gala Nasional, dan
Latihan Pengedar Langsung Baru (New Direct Training) diperkenalkan di konvensyen
Kepimpinan Antarabangsa. Lifestyles Singapura memulakan operasi dan Nutria
dilancarkan di Taiwan dan Indonesia.

2005

Lifestyles memulakan penyelidikan tentang peningkatan jenama globalnya
termasuklah pembangunan Kit Pengedar, logo korporat, slogan, pembungkusan produk
dan laman web baru. beberapa produk telah diformulasikan semula, termasuklah
biskut berserat tinggi termasyhur yang telah memulakan segala-galanya. tindakan
agresif telah diambil untuk memasukkan produk-produk Lifestyles di
dalam setiap pasaran di tempat syarikat menjalankan perniagaannya.

2006

Lifestyles melancarkan jenama korporatnya yang baru ke persada dunia
termasuklah slogan baru "hidup Lebih Bahagia Setiap Hari". Pusat Live
Beter Everyday Day institute telah di asaskan, menawarkan kepada para pengedar
akses langsung kepada pasukan doktor, saintis dan pakar yang dinamik lagi
berpengalaman dari pusat-pusat penyelidikan dan institut-institut pembelajaran
yang terkemuka diseluruh dunia. Peningkatan produk diteruskan, termasuklah
pelancaran produk baru lagi inovatif iaitu FibreLife.



No comments: